توسعه سرمایه‌گذاری در انرژ‌ی‌های نو در اردبیل/ ژئوترمال مشگین‌شهر 50 مگاوات برق تولید می‌کند

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

توسعه سرمایه‌گذاری در انرژ‌ی‌های نو در اردبیل/ ژئوترمال مشگین‌شهر 50 مگاوات برق تولید می‌کند 18 مرداد 1395

توسعه سرمایه‌گذاری در انرژ‌ی‌های نو در اردبیل/ ژئوترمال مشگین‌شهر 50 مگاوات برق تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: توسعه سرمایه‌گذاری در انرژ‌ی‌های نو در اردبیل/ ژئوترمال مشگین‌شهر 50 مگاوات برق تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در توسعه انرژی‌‌های نو اعم از خورشیدی، بادی، بخار و ژئوترمال در استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده صبح امروز در نشست مدیران و مسؤولان با معاون اجرایی رئیس جمهور در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل 100 درصد جمعیت شهری و بیش از 99 درصد جمعیت روستایی و عشایری از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه  تنها در چهار شهرستان جمعیت عشایری زیر 10 خانوار از امکانات روشنایی بهره‌مند نبودند، افزود:  امسال سعی کردیم تا در قالب انرژی خورشیدی چمدانی این جامعه عشایری زحمتکش را از نعمت برق بهره‌مند کنیم به طوری که 300 خانوار عشایری در این زمینه از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در توسعه انرژی‌‌های نو اعم از خورشیدی، بادی، بخار و ژئوترمال در استان اردبیل انجام شده است.

علیزاده با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر با تولید انرژی نو توجه ویژه‌ای به این حوزه انجام شده است، افزود: سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلاری در نیروگاه بخار اردبیل توسط بخش خصوصی با هدف تولید 35 مگاوات برق و همچنن اجرای پروژه‌های پراکنده مختلف در حوزه انرژی‌های نو مورد توجه قرار گرفته است.

وی از توسعه نیروگاهای سی‌اچ‌پی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر در گرمی، کوثر و بیله‌سوار احداث و توسعه چنین نیروگاه‌هایی در اولویت قرار گرفته به طوری که در هفته دولت بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از توسعه انرژی‌های خورشیدی و همچنین تکمیل پروژه زمین گرمایی مشگین‌شهر خبر داد و افزود: این پروژه با ظرفیت 50 مگاوات تولید برق زمینه تامین برق و انتقال آن به خط سراسری را فراهم می‌آورد.

علیزاده  با بیان اینکه بیش از 10 میلیارد تومان امسال با تفاهمنامه شرکت سانا در حوزه انرژی‌های نو  در استان اردبیل سرمایه‌گذاری و خرید برق انجام می‌شود، گفت: در کنار آن در بخش انتقال 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و سه دستگاه پست جدید به ویژه پروژه اردبیل ـ‌ میانه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تامین انرژی‌های مورد نیاز را از طریق منابع پایدار به ویژه انرژی‌های نو یادآور شد و گفت: ما هیچ مشکلی در تامین برق بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی نداریم و فقط انتظار  می‌رود بهینه مصرف انرژی مورد توجه مردم قرار گیرد.