برپایی سمینار یک‌روزه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی در شیراز

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

برپایی سمینار یک‌روزه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی در شیراز 21 مرداد 1395

برپایی سمینار یک‌روزه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی در شیراز

خبرگزاری فارس: برپایی سمینار یک‌روزه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی در شیراز
شیراز

مسؤول واحد تحقیقات و توسعه حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: از سوی این حوزه سمینار یک‌روزه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی با عنوان «فردای سبز شهر شیراز» برگزار شد.

محمدجواد رضایی امروز در حاشیه سمینار فناوری نیروگاه‌های خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: میهمانان شرکت‌کننده در این سمینار آخرین دستاوردهای فنی و اقتصادی انرژی خورشیدی را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میتراسان از مجموعه شرکت‌های شهر سبز و پارک علم و فناوری استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز خاطرنشان کرد: با شرایط جدید وزارت نیرو برای خرید انرژی از منابع تجدیدپذیر، موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود در بخش انرژی به‌وجود آمده است.

حامد پیروزبخت تصریح کرد: سیستم‌های خورشیدی در ایران به‌ویژه استان فارس ظرفیت‌های مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی را دارند و در این راستا میزان تابش خورشید در ایران و فارس از استاندارهای جهانی 40 تا 50 درصد بیشتر است.

وی بیان داشت: فارس به لحاظ دمای پائین در شمال آن در شرایط اقلیمی خشک به‌سر می‌برد و امکان ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به‌طور گسترده در این استان فراهم است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میتراسان اضافه کرد: شیراز یکی از شهرهای گردشگری ایران اسلامی است و در این راستا انرژی‌هایی که در این شهر استفاده می‌شود از منابع تجدیدپذیر، پاک و سبز است.

پیروزبخت بیان داشت: شناسایی ظرفیت‌های علمی و اجرایی از طریق گروه شرکت‌های دانش‌بنیان شهر سبز مستقر در پارک علم و فناوری به شهرداری از جمله اهداف این سمینار است.