80 درصد از دانشگاه های دولتی کشور از انرژی خورشیدی استفاده می کنند.

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

80 درصد از دانشگاه های دولتی کشور از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. 30 مرداد 1395

 80 درصد از دانشگاه های دولتی کشور از انرژی خورشیدی استفاده می کنند.

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل نظارت برطرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با بیان اقدامات این وزارتخانه در زمینه استفاده از انرژی های تجدید پذیرگفت: هم اکنون 80 درصد از دانشگاه های دولتی کشور برای تامین انرژی مورد نیاز خود از انرژی خورشیدی استفاده می کند.

 

مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت علوم در استفاده از انرژی های نو طی سال های اخیر عملکرد موفقی داشته است.
وی افزود: این وزارتخانه در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه وسیاست های دولت کنونی برای مصرف بهینه انرژی، استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر را در دستورکار خود قرارداده و اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی کرده است.
مدیرکل نظارت برطرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، برگزاری همایش، کارگاه و دوره های آموزشی متعدد در دانشگاه ها را ازاقدامات این کارگروه برای فرهنگ سازی درزمینه مصرف بهینه سوخت عنوان کرد.
وی افزود: علاوه بر تجهیز دانشگاه ها به سلول های خورشیدی ، دو پروژه مهم استفاده از زمین گرمایی نیز در دانشگاه صنعتی شیراز درسطح پنج هزارمترمربع و دانشگاه یزد در سطح 2 هزار متر مربع در دست اجراست.
این مقام مسئول در وزارت علوم توضیح داد: مطالعات پروژه دانشگاه شیراز به اتمام رسیده و در حال اجرای تحقیقات است و پروژه دانشگاه یزد نیز تا پایان امسال بهره برداری می شود.
مهرالله رخشانی مهر ادامه داد: به منظورترغیب دانشگاه ها به استفاده از انرژی های نو، بتازگی 10 دانشگاه برتر درزمینه استفاده بهینه از انرژی توسط وزارت علوم، تحقیقات وفناوری تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم برای بازدید از طرح های دانشگاه شهرکرد به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
8125/6199/1662