بهره‌مندی عشایر از انرژی‌های نو

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

بهره‌مندی عشایر از انرژی‌های نو 28 مهر 1395

بهره‌مندی عشایر از انرژی‌های نو

رئیس سازمان امور عشایر گفت: با هدف حمایت از سبک زندگی و اقتصاد تولیدی عشایر، امکان بهره‌مندی از انرژی‌های نوین برای عشایر فراهم می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کرم‌علی قندالی بعدازظهر امروز در دومین گردهمایی سراسری مسئولان امور عشایر کشور در شیراز اظهار داشت: از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌ یافته به عشایر در سال گذشته معادل 95 میلیارد ریال به عشایر استان فارس اختصاص‌ یافته است.

وی افزود: بنا داریم تا پایان امسال 220 دستگاه خودرو شامل 120 خودرو وانت کمک‌دار و تانکر به ناوگان ترابری سازمان عشایر در کشور بیافزاییم.

قندالی با اشاره به امکان بهره‌مندی عشایر از بیمه دام و بیمه اجتماعی ادامه داد: 55 هزار خانوار عشایر کشور زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه از اختصاص 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به عشایر کشور در سال‌های 94 و 95 خبر داد و گفت: عشایر همواره در تمام صحنه‌های کشور با تمام توان و ظرفیت و در مسیر منافع ملی حرکت کرده‌اند.

قندالی بیان کرد: اسکان عشایر در دستور کار نیست اما ساماندهی سر ریز جمعیتی ضرورت دارد و همچنین باید با تقویت این شیوه از زندگی و رونق اقتصاد گردشگری به ماندگاری آن کمک کرد.

وی متذکر شد: عشایر بیشترین ارتباط را با طبیعت دارند و نباید آنها را متهم به تخریب مراتع و منابع طبیعی کرد که در همین راستا استفاده از انرژی‌های نوین مانند انرژی باد و خورشید در دستور کار است.

قندالی از عقد تفاهم‌نامه‌ای بین امور عشایر و وزارت نیرو برای استفاده از سامانه‌های انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: تا چهار سال آینده عشایر کشور از انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان بر نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی تأکید و به‌عنوان‌مثال کشت گیاهان دارویی را یکی از زمینه‌های آن برشمرد..