انرژی‌های نو شونده در خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش می‌یابد

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

انرژی‌های نو شونده در خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش می‌یابد 7 آبان 1395

انرژی‌های نو شونده در خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش می‌یابد

 آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که کاربرد انرژی های نوشونده در تولید برق تا سال ٢٠٢١ در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به ٧٨ درصد خواهد رسید که بیشترین افزایش در کشورهای امارات متحده عربی، مصر و مغرب خواهد بود.

 
 به نوشته روزنامه نشنال چاپ دوبی، این نهاد جهانی  پیش بینی کرد که با توجه به فاصله گرفتن نیروگاه‌های امارات از مصرف گاز طبیعی در پنج سال آینده، برق صدها هزار خانوار این کشور عربی تولید کننده نفت در حوزه خلیج فارس از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.
 
انتظار می‌رود که ظرفیت تولید برق امارات تا سال ٢٠٢١ با افزوده شدن ١,٩ گیگاوات از محل انرژی خورشیدی، به بیش از ٢ گیگاوات برسد.
 
آژانس بین‎المللی انرژی گفته است که امارات در صورت قطع یارانه های مصرف کنندگان خرد، می تواند تا پنج سال آینده این آمار را به بیش از دو برابر هدف کنونی افزایش دهد و به پنج گیگاوات برساند که بر اساس محاسبات انجمن صنایع انرژی خورشیدی مستقر در آمریکا، برای تامین برق ٨٠٠ هزار خانوار کافی خواهد بود.
 
دوبی یکی از امیر نشین های هفت گانه تشکیل دهنده کشور امارات، در نوامبر سال گذشته (٢٠١٥) اعلام کرد که قصد دارد تا سال ٢٠٥٠ نسبت انرژی های پاک را به ٧٥ درصد کل سبد انرژی خود برساند.
 
امارات عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، به رغم در اختیار داشتن پنجمین ذخایر گاز طبیعی جهان، از سال ٢٠٠٧ به این سو وارد کننده گاز طبیعی بوده است.
 
ذخایر گاز طبیعی امارات تنها نیمی از تقاضای این کشور را تامین می کند و بخش بزرگی از این گاز طبیعی به منظور به حداکثر رساندن تولید نفت، دوباره به میدان های نفت، تزریق می شود.
 
امارات در ماه جاری (اکتبر) توافقی با قطر برای افزایش واردات گاز طبیعی امضا کرد.
 
اکنون بیش از ٩٠ درصد برق مصرفی امارات با استفاده از سوخت گاز طبیعی تولید می شود.
منبع: میزان