اعطای مشوق به متقاضیان ساخت نیروگاه های پاک

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

اعطای مشوق به متقاضیان ساخت نیروگاه های پاک 14 دی 1395

اعطای مشوق به متقاضیان ساخت نیروگاه های پاک

. اعطای مشوق به متقاضیان  احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک در شهرک های صنعتی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان  سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان انرژی های نو  مشوق هایی برای استفاده از انرژی های نو در صنایع و شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است.
شاهپور قنبری خرید تضمینی  20ساله برق تولیدی توسط وزارت نیرو را از مهمترین این مشوق ها اعلام کرد و گفت: واحد های تولیدی و صنعتی  و یا سرمایه گذاران می توانند با استفاده از فضای واحدهای صنعتی و یا احداث نیروگاه در  زمین های شهرک صنعتی ، نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.
وی تصریح کرد: وزارت نیرو موظف به عقد قرارداد بلندمدت خرید تضمینی از تولیدکنندگان غیردولتی برق از منابع تجدیدپذیر است که قیمت و شرایط خرید با پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب هیات وزیران تعیین و منابع مالی مورد نیاز از محل ارزش سوخت صرفه‌جویی شده و منابع حاصل از عدم تولید آلاینده تامین می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس  با اشاره به ظرفیت های موجود در استان فارس در زمینه برخورداری از انرژی های نو بویژه انرژی خورشیدی گفت : خورشید به عنوان یک منبع بزرگ و ارزان قیمت، روشی مناسب برای استفاده در فناوری های جدید تولید برق در محل مصرف است.
قنبری تصریح کرد: واحدهای صنعتی با بهره گیری از فناوری های روز در این بخش می توانند ضمن استفاده بهینه از فضای واحدصنعتی خود برای تولید برق از منابع تجدید پذیر به خصوص سلول های خورشیدی، نسبت به درآمد زایی و به نوعی سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا اقدام کنند. نماینده  سازمان انرژی های نوایران نیز متوسط انرژی تولیدی حاصله از یک سامانه یک کیلوواتی را  به طور میانگین  معادل  1800 کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت:طول عمر نیروگاه فتوولتائیک بیش از 25 سال و افت عملکرد آن  با ارائه تضمین های لازم از طرف تامین کنندگان تجهیزات تقریبا  یک درصد در سال تخمین زده شده است.
تفضیلی با اشاره به معافیت های مالیاتی سرمایه گذاران این طرح ها گفت: مالیات بر ارزش افزوده در این قرارداد وجود ندارد و سایر معافیت های مالیاتی از محل درآمد،  منطبق بر قانون مالیات های مستقیم (ماده 132 ) است.
تفضیلی هزینه متوسط احداث نیروگاه فتوولتائیک 5 تا 6 میلیون  تومان به ازای هر کیلووات اعلام کرد و گفت: فضای مورد نظر برای احداث نیروگاه نیز 10 تا 15 مترمربع به ازای هر کیلووات است.