آب شیرین کن و خشکسالی

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

آب شیرین کن و خشکسالی 17 دی 1395

آب شیرین کن و خشکسالی

با دو شيوه ميتوان در مناطق ساحلي خليج فارس و درياي عمان از انرژي خورشيدي استفاده و آب شور را شيرين و استفاده كرد.

1- با استفاده از برق خورشيدي حاصل از پانلهاي توليد برق از آفتاب. هم ميتوان برق منازل را تامين كرد هم اينكه با استفاده از آب تصفيه كن هاي خانگي كه قيمت مناسبي هم دارند. آب هاي شور را شيرين و مردم مصرف كنند..و در سطح وسیع تر با تکنولوژی نانو فیلتر های اسمز معکوس مقادیر بیشتری از آب دریا را در این سالهای کم باران تصفیه و مورد استفاده شرب و صنعت و کشاورزی گلخانه ای قرار داد. و سواحل جنوب ایران را آباد کرد.

2- در سطح كلان ميتواند دولت و يا شهرداري ها با استفاده از انرژي گرمايشي خورشيد(سهموي) با متمركز كردن نور خورشيد توسط آئينه ها در يك نقطه آب را به جوش آورده و از بخار آن آب شيرين توليد . ويا از آن در توربين ژنراتور برق توليد كرد. و مناطق محروم سواحل جنوب ايران را به مناطق سبز و زيبا جهت گردشگري. و ديگر فعاليت هاي اقتصادي تبديل كرد.

مضافا اينكه در مناطق جنوبي ايران درختي بنام حرا ميرويد كه خود يك دستگاه آب شيرين كن طبيعي است. كه توسط آن ميتوان مناظر زيبائي از جنگلهاي طبيعي درخت حرا  ايجاد كرد . كه مستقيما از آب دريا تغذيه ميكنند. و سواحل را از اين خشكي بيرون آورد.

همچنانكه در كشور هائي نظير تايلند كه هوا هم گرم است. سواحلي ديدني ايجاد كرده اند. وسيل گردشگر را از تمام جهان جلب كرده اند. ولي در سواحل جنوب ايران . دستشوئي هم يافت نميشود . تا امكانات ديگر!!