بافق صاحب نیروگاه خورشیدی می شود

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

بافق صاحب نیروگاه خورشیدی می شود 16 بهمن 1395

بافق صاحب نیروگاه خورشیدی می شود

محمد حسن صباغ زادگان روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت خوب انرژی خورشیدی در این شهرستان اظهار داشت:2 مجوز نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی صادر شده که یکی از آن طرح اتصال شبکه می باشد که تایید شده و در آستانه انعقاد قرارداد است.
مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد با بیان اینکه این نیروگاه توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود افزود: به منظور خرید انرژی الکتریکی توسط سامانه انرژی های نو ایران، در سال 96 این نیروگاه برای 10 مگا وات شروع بکار خواهد کرد.
وی گفت:با توجه به اینکه انرژی خورشیدی از انرژی های سبز است و همچنین روزهای آفتابی در بافق می تواند یکی ازمنبع های تامین انرژی الکتریکی باشد احداث این نیروگاه ها مقرون به صرفه خواهد بود.
صباغ زادگان با بیان اینکه شهرستان بافق یکی از شهرستانهای استان است که دارای وضعیت مناسب پایداری برق می باشد عنوان کرد: در این شهرستان چهار رده ولتاژ فشار قوی،فوق توزیع و انتقال با ولتاژهای 400،230،132 و 20کیلو ولت وجود دارد.
وی افزود: همچنین پست 400 کیلو ولت نخلستان در بافق به دلیل ارتباط با سه نیروگاه بزرگ برق کشور از وضعیت پایداری شبکه برخوردار است و در واقع یکی از مراکز تامین انرژی مطمئن در بافق می باشد.
مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد تصریح کرد:در حال حاضر پست 400 کیلو ولت نخلستان تامین کننده برق پست های زیر دست و پست های 132 کیلو ولت و 230 کیلو ولت و نیز برق صنایع است .
وی با اشاره به اینکه بسترهای سرمایه گذاری برای بافق به لحاظ تامین انرژی الکتریکی آماده است خاطرنشان کرد: مشکلی برای تامین برق مصرفی مشترکان در رده های توزیع و بالاتر برای صنایع وجود ندارد و در حال حاضر بافق از ظرفیت ترانس 670 مگا ولت آمپر نصب شده برخوردار است.
صباغ زادگان از وجود 200 مگاوات مشترکان صنعتی و حدود 23 مگاوات مصرف خانگی، تجاری و کشاورزی که توزیع تامین کننده برق در بافق است خبر داد.
شهرستان بافق یکی از شهرستانهای معدن خیز استان یزد است که بر اساس وعده های مسئولان و متولیان ذیربط با راه اندازی طرحها و صنایع جوار معدنی به قطب صنعتی تبدیل می شود و نقش نیروگاههای برق برای فعالیت این صنایع مهم و تاثیر گذار خواهد بود.
شهر بافق زمستان کوتاه دارد و تقریبا هشت ماه از سال هوا گرم و آفتابی است و ایجاد و ساخت نیروگاه خورشیدی مناسب اینگونه شهرهاست.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.