بهره مندی 50خانوار کهگیلویه وبویراحمدی از انرژی خورشیدی

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

بهره مندی 50خانوار کهگیلویه وبویراحمدی از انرژی خورشیدی 30 اسفند 1395

بهره مندی 50خانوار کهگیلویه وبویراحمدی از انرژی خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت که 50 خانوار روستایی این استان برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید از برق با انرژی خورشیدی بهره مند شدند.

 

داود راهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این تعداد خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد که امکان برقرسانی به آنها از طریق انتقال خطوط شبکه های برق فراهم نبود با واگذاری نیروگاه های خورشیدی رایگان از نعمت برق برخوردار شدند.
وی گفت: این خانوارها که در روستاهای کمتر از 10 خانوار قرار دارند، فاقد راه های دسترسی مناسب هستند که براساس سیاست توانیر از نعمت برق با استفاده از نیروگاههای یک کیلوواتی خورشیدی برخوردار شدند.
راهزادی، اعتبار هر نیروگاه خورشیدی یک کیلو واتی را 200 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این نیروگاهها قادر به تامین برق مورد نیاز لامپ ها، تلویزیون و یکدستگاه یخچال متوسط هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از روستاهای کمتر از 10 خانوار این استان در مناطق سخت گذر و دور از شبکه های برقرسانی قراردارند، گفت: کار خدمات رسانی به این روستاها بسیار سخت و پرهزینه است.
راهزادی افزود: در حال طراحی برای واگذاری نیروگاههای خورشیدی به برخی دیگر از روستاهای کم خانوار در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر دارای حدود 220 هزار مشترک برق است.