شناسایی 825 فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان ها

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

شناسایی 825 فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان ها 13 فروردین 1396

شناسایی 825 فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان ها
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: در سال 1395 بیش از 9 میلیارد دلار توسط هیات سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری خارجی در کشور مصوب شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، احمد جمالی روز شنبه اظهار داشت: بعد از برجام بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی در استان ها داشته ایم.
وی یکی از اهداف دولت تدبیر و امید را تمرکز زدایی و توسعه پایدار دانست و افزود: طی 11 ماه گذشته 5200 فرصت سرمایه گذاری خارجی در تمامی استان ها شناسایی شده است که در این بین 825 فرصت نهایی را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کرده ایم.
جمالی با بیان اینکه در گذشته سه یا چهار استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی مدنظر بود، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از برجام این نگاه نیز تغییر کرد و هم اکنون سرمایه‌گذاری خارجی در 28 استان کشور در حال انجام بوده و این امر بیانگر ظرفیت های بالای سراسر ایران است.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی فرصت مناسبی را برای حوزه هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی، انرژی های نو و بویژه انرژی خورشیدی و بادی فراهم می کند.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی یکی از بندهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی مانند پول، ماشین آلات و تجهیزات وارد کشور شده است.
وی با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به هدف گذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی رقم بالاتری دارد، گفت: در سال 95 پروژه هفت میلیارد دلاری که برای جذب سرمایه گذار خارجی تعریف شده بود، محقق شد و برای نقل و انتقال پول سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تاکنون مشکلی نداشته ایم.
این مسئول افزود: بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاران در فرآیند ساخت و ساز بوده و در آینده‌ای نزدیک به بار می‌نشیند.
وی تاکید کرد: برجام فصل تازه ای را در اقتصاد کشور رقم زد زیرا که شاهد ورود سیل آسای کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران بوده ایم.