ساخت قایق با منبع انرژی تجدیدپذیر

آفتاب الکتریک/پارس سولار.

logo لطفا منتظر بمانید...

ساخت قایق با منبع انرژی تجدیدپذیر 29 فروردین 1396

ساخت قایق با منبع انرژی تجدیدپذیر
قایق دو بدنه ساخت فرانسه بنام «انرژی آبزرور» (دیده بان انرژی) با هیدروژن و انرژی تجدید پذیر پیش می رود. این قایق روز گذشته در منطقه بریتانی به آب انداخته شد و قرار است ظرف چند هفته آینده راهی سفر دور دنیا شود. 
ساخت این کاتامِرَن (قایق دو بدنه در زبان هندی) به طول 12 متر و هشتاد سانتیمتر، سه سال به طول انجامید و بالاخره روز گذشته در بندر سَن مالو به آب انداخته شد. این قایق قادر است، از طریق الکترولیز، هیدروژن مورد نیازش را از طریق آب دریا و با کمک انرژی تجدید پذیر تولید کند.
پس از طی مراحل طولانی ساخت در فرانسه، قایق «انرژی آبزرور» ظرف چند هفته آینده سفر تاریخی اش را از بندر بریتانی شروع می کند و در طول این سفر به دور دنیا، که شش سال به طول خواهد انجامید، هیچگونه انتشار گاز دی اکسید کربن نخواهد داشت.
انرژی خورشیدی و باد تنها منبع تامین انرژی این قایق است. سامانه سوخت آن آب دریا را به هیدروژن تبدیل می کند، صفحه های خورشیدی و توربین باد در قایق نصب شده اند. «انرژی آبزرور» در اصل بازیافت یک قایق بادبانی مسابقه ای با سابقه درخشان در رقابتها است که در سال 1983 در کانادا ساخته شده بود.
از سال 2015 تا کنون یک گروه پنجاه نفره از دریانوردان، مهندسان و معماران سرگرم پروژه ساخت این کاتامرن هستند. قایق دو بدنه «انرژی آبزرور» شبیه هواپیمای برقی سولار ایمپالس معروف اما از نوع دریایی و ساخت فرانسه است.

html5: Unsupported video

دانلود تصویر